چرا هارد اکسترنال 8 ترابایتی که استحکام بیشتری دارد گران تر است؟
نوشته شده توسط : سیپاس

هارد اکسترنال 8 ترابایت یکی از هاردهای پرظرفیت و گران قیمت به حساب می آید. برای افرادی که هاردهای کم ظرفیت و ارزان را دارند و یا حتی اطلاعات کمی را روی آن ذخیره کرده اند، زیاد مهم نیست که روزی هاردشان اطلاعاتش آسیب ببیند اما برای افرادی که اطلاعات مهمی را روی هارد اکسترنال خود ذخیره می کنند و هزینه ی زیادی را بابت خرید آن پرداخت کرده اند، آسیب ندیدن آن بسیار مهم است.

هاردهای اکسترنال را بسیاری از افراد در کیف های خود یا در دست حمل می کنند که این کار احتمال آسیب رسیدن به آن را افزایش می دهد، چرا که هر لحظه امکان زمین خوردن آن وجود دارد.

برندهای معتبر برای کاهش این سری از اتفاقات، برای هاردهایشان، در پوشش ساختاری و ساختمان داخلی هارد اکسترنال 8 ترابایت از موادی استفاده می کنند که تا حد زیادی ضربه گیر بوده و می توانند میزان آسیب های احتمالی مانند آسیبی که در هنگام زمین خوردن به هارد وارد می شوند را کاهش دهند.

استفاده از این مواد در تولید هارد اکسترنال باعث می شود این برندها قیمت هارد اکسترنال 8 ترابایت را افزایش دهند. اگر شما هم فردی هستید که دائما در حال استفاده از هارد اکسترنال هستید و اطلاعات مهمی را در آن ذخیره کرده اید، بهتر است انواعی را خریداری کنید که استحکام بیشتری دارند.

سرعت هارد اکسترنال 8 ترابایت و قیمت آن
سرعت هارد اکسترنال بستگی به دیسک چرخان و پردازنده ی آن دارد. به طور معمول دیسک چرخان در هاردهای اکسترنال معمولی با سرعت 5400 دور بر دقیقه می چرخد اما در نمونه هایی که سرعت پردازش بالاتری دارند این سرعت هم بیشتر است. 5400 دور در دقیقه که در مورد هاردهای اکسترنال معمولی در نظر گرفته می شود، خود سرعت بسیار بالایی به حساب می آید. قیمت هارد اکسترنال 8 ترابایت هم وابستگی زیادی به سرعت دارد، چراکه این مدل از هاردها با ظرفیت بالای خود، اطلاعات زیادی را ذخیره دارند.

سرعت بارگذاری و پردازش این اطلاعات بعد از اتصال به کامپیوتر برای کاربران بسیار مهم است. تولیدکنندگان هاردهای 8 ترابایت برای آن که بتوانند سرعت هاردهای خود را افزایش دهند باید از دیسک های چرخان مخصوص و پردازنده های بهتری استفاده کنند که استفاده از آن ها در تولید هارد، قیمت هارد اکسترنال 8 ترابایت را افزایش می دهد.





:: برچسب‌ها: قیمت هارد اکسترنال 8 ترابایت , قیمت هارد اکسترنال 2 ترابایت ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: